دیدبان

نفوذ «پول» در تعیین پست های کلیدی دولت اوباما/ ترجیح حامیان مالی به دیپلمات های حرفه ای

نفوذ «پول» در تعیین پست های کلیدی دولت اوباما/ ترجیح حامیان مالی به دیپلمات های حرفه ای

دیدبان «صدای آمریکا» در گزارشی با موضوع «نقش کلیدی سیاست و پول در انتصاب سفرای دولت آمریکا، نوشت که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا با انتصاب برخی از بزرگ ترین اهدا کنندگان مالی و حامیان سیاسی خود در پست های کلیدی سفیری در خارج از کشور، از سنت رهبران اخیر در آمریکا پیروی می کند.

بر اساس این خبر، جدیدترین انتصاب صورت گرفته از سوی دولت اوباما، «کارولین کندی» دختر «جان اف کندی» رئیس جمهور اسبق آمریکا است که برای عهده دار شدن سمت سفیر آمریکا در ژاپن از سوی اوباما نامزد شده است.

کارولین از حامیان بزرگ مالی برای اوباما محسوب نمی شود اما یکی از حامیان اولیه اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 میلادی آمریکا بود.

دختر جان اف کندی قرار است جانشین «جان روس» در ژاپن شود؛ روس نیز یکی از حامیان مالی دولت اوباما محسوب می شود.

دیده بان سیاسی آمریکا موسوم به «OpenSecrets» اعلام کرده است که به نظر می رسد که اوباما نیز مستثنی از رؤسای جمهوری نباشد که بزرگ ترین حامیان مالی و اهدا کنندگان پولی خود را به جای دیپلمات های حرفه ای، به عنوان نمایندگان مهم دولت خود تعیین می کند.

این دیده بان سیاسی همچنین گفته است که اوباما در طول چهار سال ریاست خود 23 سفیر را معرفی کرده است که این سفرا به جمع آوری بودجه ای معادل 500 هزار دلار و یا بیشتر در طول یک و یا دو ستاد انتخاباتی او (اوباما) کمک کرده اند.

بر اساس این خبر، بزرگ ترین اهدا کنندگان مالی دولت اوباما اغلب برای اداره پست های سفارت آمریکا در کشورهایی که از متحدان نزدیک واشنگتن محسوب می شوند، انتخاب شده اند.

در این خبر آمده است که درحالیکه رؤسای جمهور دموکرات و جمهوریخواه آمریکا بزرگ ترین اهدا کنندگان مالی را در پست های کلیدی دولت خود قرار داده اند، گروهی که نماینده دیپلمات های حرفه ای بودند، یعنی انجمن خدمات خارجی آمریکا، این رویکرد دولت های آمریکا را به تمسخر گرفته اند.

این گروه سال گذشته میلادی در بیانیه ای اعلام کرد که: اکنون زمان خاتمه دادن به سیستم های فاسد و در واقع پایان بخشیدن به اجاره سه ساله سفرا است. آمریکا در انجام این اقدام تنهاست و هیچ دموکراسی مهم دیگری به شیوه ای معمول غیر دیپلمات ها را برای خدمت به عنوان نماینده در سایر کشورها منصوب نمی کند.

این گروه دیپلمات اعلام کرده است که انتصاب اهدا کنندگان سیاسی باید استثنایی و محدود باشد و نه اینکه به اقدام معمولی در طول سه دهه گذشته تبدیل شود.

بر اساس این خبر، سایر مثال ها نیز عبارتند از «متیو بارزون» مدیر یک شرکت تجارت فناوری، که سال گذشته، به جمع آوری 1.2 میلیون دلار برای ستاد انتخابات مجدد اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا کمک کرد.

بارزون در زمانی از دور اول ریاست اوباما در کاخ سفید، سفیر آمریکا در سوئد بود و در حال حاضر نیز به عنوان نماینده ارشد آمریکا در انگلیس نامگذاری شده است.

«جیمز کاستوس» مدیر اجرایی شبکه تلویزیونی «HBO» نیز به جمع آوری بیش از 500 هزار دلار توسط ستاد انتخاباتی اوباما در سال 2012 میلادی کمک کرد و برای عهده دار شدن سمت سفیر آمریکا در اسپانیا،‌ عازم مادرید شده است.

«جان امرسون» رئیس شرکت مدیریت سرمایه گذاری جهانی که به جمع آوری 500 هزار دلار برای اوباما کمک کرد نیز برای عهده دار شدن سمت سفیر آمریکا در آلمان انتخاب شده است.



منبع:فارس

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران